over ons

dagelijks bestuur

vzw vorst leeft!

VZW Vorst Leeft staat voor ‘belangeloos activiteiten organiseren voor de Laakdalse gemeenschap en ver daarbuiten’. Onze organisatie bestaat uit 12 nauw-betrokken bestuursleden, allen afkomstig uit onze prachtige Kempense gemeente. 

Dankzij de samenwerking met de Laakdalse Sportraad, de ondersteuning van onze sponsors en ca. 170 vrijwilligers zijn wij in staat een evenement als ‘Laakdal Zonder Grenzen’ te organiseren.

  • Jurgen M.: Voorzitter – Founder of LZG
  • Katrien V.E.: Hoofd jurycommissie – Vrijwilligers /Spelbegeleiding
  • Gilbert H.: Specialist veiligheid – Techniek
  • Bart C.: Specialist veiligheid – Catering
  • Jos V.U.: Sponsoring
  • Michaël A.: Hoofd dageljkse werking - Innovatie  – PR
  • Guy W.: Specialist Terrein en spelverantwoordelijke
  • Yannick M.: Specialist geluid - Techniek
  • Steven M.: Specialist materialen - Techniek 
  • Maarten T. - Ronald V. en Hans: Onze mannen die de luchtkussens doen 'brannen'!

Bedankt Bart G. / Gerrit B. / Gie M. voor de jaren ondersteuning vanuit het bestuur... Alleen, we zien jullie héél graag terug op LZG 2020!

Interesse om het LZG-team mee te ondersteunen? Contacteer ons!

geschiedenis

VZW Vorst Leeft is opgericht in 2007. Het eerste evenement werd georganiseerd als steun aan zangeres Esther bij haar deelname aan het programma 'Idool'. Het lokaal pleintje in Vorst-Laakdal werd omgetoverd tot een gezellige gelegenheid om haar aan het werk te zien op groot scherm. De ondersteunende kreten van de Laakdalse gemeenschap waren, op zijn zachts uitgedrukt, te horen tot in Vilvoorde.

Het enthousiasme om belangeloos activiteiten te organiseren in Laakdal groeide. Zo ontstond in 2008 de eerste editie van 'Laakdal Zonder Grenzen'. Een tweede, derde, vierde editie volgde jaar na jaar - De interesse van de lokale gemeenschap nam toe. Het evenement bereidde uit tot een evenement van 20 tot 66 teams.

2015: Het jaar van dé verrassing - Meer dan 100 teams registreerden zich op 1 dag tijd. Een reden te meer om het concept te herzien...

2016: Overleg met onze huidige partners - De Laakdalse Sportraad & leveranciers - bracht ons tot... 132 teams - 1320 deelnemers werden uitgedaagd om 11 spectaculaire attracties zo goed en snel mogelijk af te leggen, met plezier strijdend voor hun zelfgekozen GOED DOEL.

2017: Het jubileum-jaar! Onze honger naar het meest kwalitatieve 'Spel Zonder Grenzen' evenement met nieuwe verrassingen was nog steeds niet gestild: Een onvergetelijke editie met 198 teams!

2018: Uitverkocht binnen 9 minuten! 180 teams hebben LZG2018 gemaakt tot wat het was: Subliem!

2019: Een zwoele zomer afsluiter: 27 °C en 180 teams die volop de strijd aangingen voor het GOED DOEL: Onvergetelijk! (En dan zwijgen we over onze nieuwe community-proef: Avalympics dance - Een schoot in de roos!)

2020

2020: Laakdal Zonder Grenzen verlengt zijn samenwerking voor het derde jaar op rij - Om onze non-profit organisatie nog meer sociaal te engageren wordt 'Avalympics VZW'  opnieuw dé LZG2020-partner.

Wie zijn/ Wat is Avalympics VZW ?

“Avalympics vzw biedt kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking en/of Autisme Spectrum Stoornis de mogelijkheid om actief een sport naar eigen keuze te beoefenen. Om dit mogelijk te maken werkt Avalympics samen met valide clubs uit de regio, of biedt zelf een aantal sporten aan. Avalympics telt vandaag een 200 atleten en 70-tal coaches. Via sport leren onze leden tal van sociale vaardigheden aan: samen spelen, samen werken, winnen en verliezen. Het blijft een belangrijke uitlaatklep voor onze doelgroep. Sporten geeft hen een verhaal. Een verhaal van samen trainen, wedstrijden spelen, naar tornooien gaan, medailles winnen, … kortom, G-sport is FUN-sport!!”

 

vrijwilligers

Laakdal Zonder Grenzen is onmogelijk te organiseren zonder vrijwilligers. Sinds de uitbreiding van 66 naar 132 teams en uiteindelijk 180 teams, rekenen wij des te meer op ons netwerk van ca. 220 vrijwilligers.

Toch willen wij dit netwerk verder uitbreiden. Onder het motto ‘Vele handen maken licht werk’ zijn wij steeds op zoek naar enthousiaste helpende handen en geesten. Een uur, een halve dag of zelfs de hele voorbereiding, alle hulp is welkom!

  • Voorbereiding & Opbouw
  • Spelbegeleiding – Pintjes tappen - Terrein observatie
  • Afbouw

Voor de vrijwilligers organiseert VZW Vorst leeft! elk jaar een leuk 'dank-je-wel' feest. Een moment om ervaringen uit te wisselen, maar ook om onze vrijwilligers op originele manier in de watten te leggen. Hebben jullie ideeën voor dit jaar? Geef ons gerust een seintje!

2020

De voorbereiding op het terrein start vanaf dinsdag 25 augustus 2020. De afbouw begint onmiddellijk na het einde van de 13de editie en gaat door op zondag 30 augustus.

Als spelbegeleider ben je verantwoordelijk voor het correcte verloop van het spel. Toog en andere helpende handen zijn natuurlijk ook welkom :-)!

Wil je meer informatie wat jij voor onze organisatie kan betekenen? Contacteer ons via het contactformulier (vrijwilligers) of spreek één van onze bestuursleden aan.

sponsoring

Elk jaar reikt onze organisatie uit naar mogelijke partners voor de organisatie van Laakdal Zonder Grenzen.

2020

Het evenement wordt dit jaar georganiseerd op zaterdag 30 augustus. 180 teams worden verwacht, samen met hun supporters en andere kijklustigen. Dit wil zeggen dat onze organisatie die dag ca. 5000 personen mobiliseert naar het sportcomplex de Kwade Plas te Veerle-Laakdal.

Uiteraard zorgen wij voor de nodige publiciteit.

  • LED-wall (18m2 - Vidisquare) via logo-presentatie
  • Logo op onze website met directe link naar eigen website
  • Banners op het terrein
  • Vermelding in het programma-boekje (digitaal voor iedere webpagina bezoeker beschikbaar)
  • Logo op de flyer (Marketing strategy via sociale media)
  • Andere voorstellen van publiciteit kunnen steeds besproken worden...

Interesse om uw bedrijf te promoten en tegelijk Laakdal Zonder Grenzen te ondersteunen of wil u meer informatie omtrent sponsoring? Contacteer ons via het contactformulier (sponsor partner) of spreek één van de bestuursleden aan.